En bunad blir til – del 3

Da har jeg fått perler i størrelse 9. Og i helgen startet jeg med nytt nett til bringeklut. Nå er jeg ferdig med 3/4 av nettet, og det blir veldig mye finere enn med størrelse 8. Her er et bilde med begge nettene med hvor langt jeg var kommet på søndag formiddag:

Jeg syntes også at det var fint med de små knutene som var på kantene oppe og nede på nettet, og har laget tilsvarende i stedet for bare buer på de resterende to sidene også.

Men jeg ser på den første jeg laget at nettet jeg har sydd på bakgrunnsstoffet kan ha en tendens til å strekke seg når jeg holder det opp etter montering. Så jeg skulle gjerne hatt en ramme til bakgrunnsstoffet når jeg monterer, slik at jeg kan montere på nettet mens stoffet holdes opp strukket og loddrett……. (spørs om jeg må ut å snekre noe her)

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar